11. november 2011

Shabby chic telyskort{DT-Kreativ Hobby}

Jeg har laget et telyskort igjen! Lenge siden sist... Synes disse telyskortene er skikkelig flotte å gi bort som en gave i seg selv. Jeg hadde 6 timers kurs på Kreativ Hobby på søndag, da lagde vi bl.a. et slikt kort.
Jeg har igjen brukt disse vakre papirene fra Pion Design :) Selve kortet måler 10x15 cm og passer perfekt til å romme 6 telys. Motivet er også fra Pion. De vakre juletekstene er av de aller nyeste til Kreativ Hobby.
 Her er et lite nærbilde av noen detaljer. Flere roser i ulike størrelser. På rosene har jeg hatt litt snow writer og til slutt litt glitterlim-Star dust.
 En av de flotte tekstene stanset ut med spellbinders ramme. Ser du nøye etter ser du også den tynne blonden som er bak hele rammen bak motivet samt helt ytterst til høyre. Jeg har brukt litt ostelkut bak motivet også.
Bølgepappen er malt med crackle paint- picked fence. De fleste kantene er raspet med en kant rasper.
 Her ser du en bit av en gammel bokside bak litt mønsterpapir. I hjørnet har jeg påført litt snow writer med pensel. Jeg fant ut at snow writer er ganske stilig, men at det har lett for å bli litt tykt, så derfor har jeg brukt en pensel til det. Jeg har også hatt litt både her og der på flere av de rufsete kantene. Endel  halvperler pynter ekstra opp både her og der :)
 Slik ser kortet ut inni. Jeg har brukt spellbinders dies til både tekst og vindu :)
Bak papiret i vinduet har jeg lagt acetat som jeg har embosset med "vinterswirl" fra Kreativ Hobby. Blonden er noe gammelt jeg har fått fra mamma.
 Litt snow writer og glitterlim rundt på kanten av teksten også.
 Et nærbilde av embossingen :)
 Og slik ble kortet på baksiden... Ganske enkelt men et håndlaget stempel fra Kreativ Hobby. Bak stemplet har jeg stanset ut en sirkel med scallop kant og litt osteklut bak der igjen :)
I går hadde jeg og min mann 10 års bryllupsdag! Så denne helga skal vi en tur til Tallinn. Det gleder jeg meg til.. Var der en tur for atten år siden, så det skal bli spennende å se hvordan byen har forandret seg på alle de åra.
Papirdokkene har en utfordring denne uka, og jeg vil gjerne bli med på den med dette telyskortet: utfordring #15-Let's go shabby....or vintage!

10 kommentarer:

  1. Dette var et utrolig vakkert kort. Elsker stilen.
    Takk for at du deler med oss hos Papirdokkene.

    Klem :o)

    SvarSlett
  2. Dette telyskortet er bare helt fantastisk fint, og jeg er så heldig at jeg kan se på det hver dag på jobben hos Kreativ Hobby. God tur til Tallin :-)

    SvarSlett
  3. Fantastisk flott telyskort:) Nydelige farger, og noen herlige tekster:)

    Takk for at du scrapper med oss Papirdokker

    Smil fra Anne:)

    SvarSlett
  4. Et utrolig lekkert telyskort Carina! Nydelige detaljer ;)

    Klem fra Anne

    SvarSlett
  5. Dette er nabo'n! Jeg har jo sett så mange vakre ting hos deg, og tenkte jeg skulle vise deg noe jeg fant på nettet; kransekakepynt som er scrappet. Har du sett sånt før?
    Link:
    http://spilloppa.blogspot.com/2011/05/kransekake.html

    SvarSlett
  6. Dette var aldeles nydelig. Takk for at du inspirerer.

    god helg til deg.

    SvarSlett
  7. Nydelig kort!!
    Elsker fargene du har brukt :)

    SvarSlett
  8. Åå, så nyydelig telys-kort du har laget!! Og så mye annet fint også:) Koselig å finne deg på min bloggvandring:)
    klem,
    Synnøve

    SvarSlett
  9. alltså... det var nog det vackraste jag sett på länge - älskar allt :)

    SvarSlett

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin